Thursday, April 2, 2015

Sweet 17

Terkenang dahulu ketika usia 17 tahun aku mendapat sehelai surat dari sekumpulan pelajar perempuan daripada sekolah teknik kuala klawang.

Surat tu semua pakat wish birthday ala sweet 17 gituw. That's the best birthday present I've ever had.

Yang sadisnya, dalam surat tu semua tulis nombor handphone masing-masing untuk dicontact. Dan.. Aku tak dapat membawa seorang pun ke jinjang pelamin. Wakaka. Jodoh tempat lain agaknya.

Haih, kenangan-kenangan. Ketika di matrik pulak, lain pula ceritanya. Hm, tersengih sorang- sorang aku tulis entri ni. Setelah sekian lama tak berusik.

Ye, itulah hari hari indah yang aku lalui bila menjelang April Tiga neh. Dan tahun demi tahun yang berikutnya, ia semakin pudar dengan warnanya. Hari istimewa buatku tidaklah seceria dahulu.

Rindu zaman remaja. 😞

Yang pastinya. Tiap kali April Tiga neh, aku sentiasa berasa seolah olah 17 lagi. Haha.

Mudanya aku. 😜
Dan pesan untuk diriku sendiri. Jangan terlalu selesa berada ditempatmu sekarang. Dimana kau berada, berdiri, dan berlari, jangan lupa mereka yang berada dibelakang. Jangan dilupakan rezeki yang Tuhan beri. Jadilah insan yang setia dan jujur. Kerna, dalam maya ini.. Hanya dia seorang sahaja yang membacanya.

Ye, 'awak'.

No comments:

Post a Comment