Friday, January 3, 2014

Friends..

Very inspired watching those people around me, ─ my friend.


Semua mereka telah berjaya. Membawa hala tuju masing-masing. Mempunyai masa depan yang baik dan pekerjaan yang tetap. Dulunya mereka sebangku denganku waktu zaman sekolah. Kini aku betul-betul kagum dengan mereka.

Ada setengahnya mereka menjadi cikgu, erm. Ramailaah juga jadi cikgu sebenarnya. Kawan sejak dari zaman sekolah rendah sampailah ke sekolah menengah. Gembira dan seronok sangat tengok dieorang mengajar anak-anak murid. Rasa macam tak percaya kawan aku ni seorang ialah cikgu.

Aku melihat dari perspektif anak murid, apabila cikgu mereka didatangi kawan, pelbagai perasaan hadir. Nostalgic melayan perasaan tu.

Dan ada kawan sekarang bekerja di Tingkat 6+, KLCC. Ada yang jadi ahli society petroleum engineer. Yup, mereka sebaya dengan aku. Thermometer cemburu aku telah mencecah 100C. Bebola merkuri tidak dapat menampung perasaan aku sekarang.

Ada juga kawan, ramailah kawan aku sekarang telah menamatkan pengajian di universiti yang hebat. Antaranya UM, USM bla bla. Nak sebut semua, memang berlubanglah skrin aku lepas ni. Tak dapat bayangkan die orang dapat menamatkan di Universiti yang hebat. Sedang aku..

Dan, ada juga kawan sekolah menengah dulu telah mendirikan rumah tangga. Tak ajak pula tu. Takpe lah, aku doakan semoga kamu semua bahagia sehingga akhirat. Yang ni aku tak cemburu sangat, relak lah, kau bukannya ambil ‘crush’ aku pun. Dan sememangnya aku mana pernah ada ‘crush’. Aiskrim ‘crunch’ ade la.

Apa-apa pun. Walau kita sudah seperti tidak kenal antara satu sama lain, tapi dalam doa kamu semua tidak pernah lari dari hati ini. Sering aku berdoa agar kalian dapat menjalani hidup yang baik bersama cita-cita kalian.

Alkisah buat-buat sahabatku di Sekolah Rendah Padang Tembak 1 dan Sekolah Menengah Padang Tembak. Kalianlah penyuntik inspirasi keinginan ku untuk terus berjaya. Kini tibalah giliran aku untuk berubah.


P/s: Tahun 2007, aku mengambil keputusan untuk berhijrah. Selepas dari itu, aku baru sedar satu perkara. Aku tidak berjaya menggenggam seorang kawan pun untuk djadikan teman baik. :)


No comments:

Post a Comment