Saturday, September 18, 2010

Mencari Sinar (Introduction)

hari ini dalam sejarah aku telah menggenapkan sekian seluruh hidupku dalam percaturan itu, dalam meraih kejuaraan yang julung kali diadakan, di pentas malaysia.

“mak, mane baju saya, saya dah nak pergi dah ni, ” aku bersuara pada pagi itu, excited pnye pasal. “ye, ye, ade ni ha.. kau tu, pegi mandi dulu, pagi2 lagi dah buat bising, ha, lg satu jangan lupe solat dulu,” prihatinnye mak aku menasihati. Emak, kaulah satu dalam dunia, ceh, monolog dalam hatiku.

“preeettt…. (bunyi brek motor kedengaran depan rumah) Ali…!! ooo.. Ali…!!!” jerit si botak, kawan baikku sejak dari prasekolah. “hish, manela budak seko ni, asyik2 lambat, naik jenuh aku menunggu die tiap2 hari gini” rungut si botak yang tengah kepanasan.

“woit, geng, sorila bro.. lambat sikit.. mak aku wat capuccino ice blended pagi2 bute ni.. ko da prepare ke belum barang yang aku cakapkan tu?” aku sampai terkial2 nak mengikat tali kasut di depan rumah. “Ade, ni ha.. barang yang ko mintak semalam tu, tapi ko rase ni boleh berjaya ke? Aku tak pastilah Ali…” “Ntahla.. kite redho je la.. pe nak jadi pun jadilah..” kami pun berangkat together-gather…

Sesampai je didestinasi yang ingin ditujui…

“Aliiiiii… Tidak!!!!!!!!!!!!” laung si botak…. 

P/S: baru belajar nak berkarya,

kisah ini tiada mengena antara hidup dan mati.

karya2

No comments:

Post a Comment