Tuesday, December 28, 2010

Apa yang terfikir itu ada!

Bismillah…

lame suda tak update blog, dek kerana malas nak update…wawawa…

justeru disini aku ingin mengarut sedikit, ermm, byk jgkla nak mengarut.. Senang kata, Apa yang terfikir itu ada! (tagline novel Rayyan Fantasi). Jadi! perkara pertama yang aku nak mengarutkan ialah mengenai hujung tahun ni yang bakal berakhir, haih……

secara kesimpulannya, byk jugak lah peristiwa yang berlaku disepanjang tahun ni. Aku malas betul la nak bercerita pasal ni cuma aku nak kongsi beberapa pengalaman yang tak boleh aku lupakan, hurmm.. tak jadilah… smile_tongue

baiklah, perkara kedua untuk dikarutkan, tahun ni merupakan tahun pertama aku masuk universiti (macam tak caya jer, tp percayala..) dan juga aku mengakhiri hidup sebagai student matrik (yang agak skema, orang katalah…) Hidup sebagai student matrik dengan student universiti amat berbeza betul, tapi aku lebih rindu lagi nak kembali ke matrik’s life. (agak seronok disitu..hehe) ape yang best matrik??? jika ditanye pada saya, hehe.. Aku diantara 99 orang pelajar batch pertama Kolej Teknikal Matrikulasi Kedah, gempak tak? tak gempak kan..hehe, Alhamdulillah.. believe it in replieys believe it or not! hahaha.. da mule da…

Okay, tak habis lagi mengarut.. pada mereka yang sudah bace sampai ditahap ini, bolehlah mengalihkan cursor anda ke arah penjuru belah kanan yang ada simbol (X) dan tekan. Gudluck! (p/s: kesian tgk korang bace bende yang tak bermanfaat, huhu) okay, beralih pada tagline tadi, Apa yang terfikir itu ada! Jadi aku nak tulis apa yang ada dalam kepala ni. Tengah mengerah pale otak jap…(bunyi gerudi…bunyi penukul yang tgh mengetuk paku) okay, dapat! sebenarnye aku baru keluar moto aritu tapi tadi nyaris2 aaccident, giler arr.. baru dapat lesen L (dan baru reti bawak, kih3…) tetibe brek tak makan plak dekat2 ngan traffic light plak tu, haih, mujur tak accident, Alhamdulillah ya Allah… panjang umur aku, ada hikmah nampaknye, iaitu lain kali jangan bawak laju2 ye cik abang…

Disempena tahun baru yang bakal menjelang, disini aku sebagai muslim, ingin sekali berpesan2 pada mereka yang diluar sana agar tidak melakukan perkara2 yang dilarang agama.. Maklumlah, waktu2 macam ni lah paling ramai orang buat maksiat… terutama sekali dekat KL.. tapi same je kan kat luar sana gak? wallahualam.

okay, da masuk waktu asar. Assalamualaikum w.b.t.

4 comments:

  1. Naik motor kna hati2.. Dulu waktu ada L, ternampak polis kat simpang then brek kecemasan..kan da jatuh..hehe

    p/s : skrg nmpk polis tak risau dah.. n_n

    ReplyDelete
  2. hehe.. tu la pasal...bru 1st time bwk moto.. xcited sgt, dah tk psal2 nk accident...hehe..n_n

    ReplyDelete
  3. same dg sy jgk..bru nie hmpir2 nk accident..dh la bwk kwn skali..alhmdulillah xde pape..^_^

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah... tu la.. terlebih excited.. kih3...

    ReplyDelete