Monday, January 3, 2011

Laksana Perang

Bismillah…

Cuti sem berakhir sudah secara rasminya pada 2hb jan yang lalu.. (semalamla…) Reaksi biasa oleh para pelajar (kawan2), “weh, macam mane result?? ok tak?? hebat tak??”.. Argh.. tu la pertanyaan yg sentiasa berlegar di ruang minda..

takde soalan lain ke??!!

Mula2 baru buka sem memang best, belajar pun macam tak belajar lagi… assingnment pun tak banyak.. duit ptptn pun baru masuk.. ape lagi mereka yang bergelar manusia.. mereka akan sentiasa berkejaran mencari peluang bagaimana nak menghabiskan duit dengan baik.. (baiklah sangat..huhu)

Bagi mereka yang spesies golongan genius mesti tertunggu2 bila la masuknya duit biasiswa.. haish… lame lagi kot.. saba je la…

Entri pertama untuk tahun ini, bulan ini… aku nak melakarkan cita2, eh, lebih kurang macam schedule planning (laksana perang)untuk meneruskan perjuangan… meneruskan perjalanan hidupku ini dengan lebih baik…

baiklah! aku nak mulakan dengan bajet kewangan 2011.

Perkara Jumlah / RM
minyak motor/week 10
makan/minum/week 50
barang dapur 20
duit mesin basuh baju (malas) 2
duit beli buku/module 60
orang berhutang ngan aku 1150

grr… pening kepala aku.. takpe, aku tak mau fikir soal duit…

Seterusnya, bagaimana nak menjadi pelajar yang cemerlang untuk sem 2 ni…

(result sem 1 + result sem 2)/2 = (must be 3.5, so 3.5)

3.31 + result sem 2 = (3.5)(2)

result sem 2 = 7 – 3.31

                    = 3.69 (whats??!!)

.. ya Allah.. macam mane lah aku nak score 3.69 ni.. besar tu… tapi ya Allah, Engkau maha Besar, dan tiada yang mustahil bagiMu.. Bantulah daku ya Allah…

nampak sudah sasaran aku untuk sem 2 ni.. aku kene score 3.69+ baru boleh dapat dekan.. dan dekan untuk Allah. Dia-lah berkuasa di atas segala sesuatu perkara.. tu je la aku nak kongsi.. Rasa nak menaip sangat membara, dek kerana musim baru baru menjelma…

dan bulan januari… takde mase.. masa untuk makan RFC!

salam ukhuwah fillah semua..n_n

3 comments:

  1. haha. adat orang belajar. semua ada plan.dari makan, minum, stadi sampaila ke masa tido pun ada plan. tapi kadang menjadi, kadang tak. btw, gud luck for entering the new sem. insya Allah, if u find Allah, Allah will find u back. read it. http://theblueray205.blogspot.com/2010/12/resepi-kejayaan-hidup.html :)

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah.. terima kasih... huhu.. moga2 stiap apa yg dirancang dipermudahkan oleh Allah... InsyaAllah..n_n

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete