Monday, December 6, 2010

Wa da’an 1431H : Ahlan wa sahlan 1432H

Salam Maal Hijrah.

1431H:

Sedih mengenang pemergian tahun 1431H yang bakal berakhir sedang iman masih ditakuk lama. Kepada-Mu lah ya Allah, aku mengadu segala kelemahan diri ini. Mengenang kembali peristiwa yang berlaku sepanjang tahun ini, rasanya perubahan diri harus dilakukan agar menjadi yang lebih baik dari yang sebelumnya. Semoga semua amalan kita di terima dan semua dosa di ampunkan oleh-Nya. Dan semoga kita menjadi insan lebih mulia, lebih bertakwa dan berhijrah menjadi lebih baik dari sebelum ini. Amin… Disini ku sisipkan doa akhir tahun untuk dibaca 3 kali pada penghujung waktu Asar, sebelum masuk waktu Maghrib.

p/s: Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata

“Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun”

doa-akhir-tahun

1432:

Azam baru untuk diriku. Aku ingin belajar untuk lebih mengenal diri sendiri. Dengan mengenal diri sendiri akan lebih dekat kepada Allah.  Doa Awal Tahun dibaca sebanyak 3 kali selepas solat Maghrib pada malam satu Muharram.

p/s: Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata

“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.

doa-awal-tahun

source: Syed, hikmah