Sunday, November 20, 2011

Bungkus dan Tutup

Korang TUTUP aurat ke BUNGKUS aurat ? Beza BUNGKUS dengan TUTUP adalah amat besar.


Situasi 1:

Aisyah: Ahmad, cbe teka aku tengah BUNGKUS ape?

Ahmad: Alaaa, nasi lemak.

Aisyah: Aik? Mane ko tau?

Ahmad: Aku nampk nasi terkeluar sikit tu. Lagipun aku tau ko memang jual nasi lemak.

Aisyah: Ok2. Cube teka nasi lemak ni banyak ke sikit?

Ahmad: Alaaa lagi senang. Banyak la.

Aisyah: Ha? Cam mane ko tau ni?

Ahmad: Tengok bentuk & saiz laa. BUNGKUSan besar, banyak. BUNGKUSan kecik, sikit. Haha kantoi.

Aisyah: Pandainye ko ni.

Ahmad: Bukan aku yang pandai, ko yang x pandai. Haha.

Aisyah: Ceh. Malas la soal.


Situasi 2:

Aisyah: Ahmad, cube teka aku TUTUP ape dengan tudung saji ni?

Ahmad: Hmmm. Ikan goreng?

Aisyah: Salah.

Ahmad: Telur dadar?

Aisyah: Salah lagi.

Ahmad: Karipap?

Aisyah: Salah jugak.

Ahmad: Fail MQA?

Aisyah: Ish. Lagi la salah.

Ahmad: Abis tu ape? Mane la aku nak tau ape yang ko TUTUP tu.

Aisyah: Nasi lemak laa. Cube teka banyak ke sikit?

Ahmad: Ceh. Mane aku nak tau. Malas la jawab.


Maka pilihlah TUTUP.... :-

The beauty of the moon
does not change when
covered by clouds, just as
the beauty of a woman
remains when covered by
Hijab !.... :)

46365_422143094091_266802039091_4850993_540362_n

3 comments:

  1. Pandangan yang mudah difahami..hehe

    ReplyDelete
  2. Segan ana dengan anta ni.
    mantap la...

    ReplyDelete
  3. ckin,

    pandangan dari ustaz ni..n_n

    kerol,

    waaallaweh.. ana tak semantap enta.. enta jangan macam2 sama ana.. huhu

    ReplyDelete