Monday, April 7, 2014

Kisah Shuhada

Author by: Nurul Hazlin Damaska
Editor: Penulis (Admin)s


Sudah 5 hari ku diam membisu. Kalau cuti SEMESTER balik rumah duduk dalam bilik. Kalau ibu ajak makan, aku tak makan. Kalau lapar, curi-curi masuk dapur senyap-senyap. Kalau aku demam baru cepat-cepat minta manjaFreezing, tu pun kalau demam teruk, kalau tidak makan ubat yang ada dekat peti sejuk je la…Sick smile. Kalau dekat asrama memang aku yang paling bising, tapi dalam 5 hari ni aku kurang sikit, bukan kurang sikit ! Tapi ade 1 hari aku tak cakap langsung…Thumbs downCikgu bagi soalan dengan aku pun tak terjawab…

 

Sebenarnya nama aku Shuhada. Ada sebab aku jadi macam ni. Kisah dia dalam 5 hari lepas la… Masa hari jadi aku memang meriah!Birthday cake Banyak yang bagi aku hadiahGift with a bowada orang siap bagi aku kamera lagiCamera. Aku gembira sangat tapi masa malam-malam tu, aku terdengar ibu dan ayah ku bincangkan sesuatu Left hugRight hug. Aku pun curi-curi dengar.


Rupa-rupanya aku adalah anak angkat sahaja! Sejak hari tu aku terus mencari ibu dan ayah kandung kuThinking smile. Tapi sia-sia sahaja. Namun hari ini aku dah tak sengsara kerna aku sudah jumpa ibu dan bapa kandung ku.

Hargailah ibu bapa kitaaa!!!! See ya~~~~Laughing out loudSmileRed lips


 

p/s: Adik aku ada bakat nak menulis. Umur baru setahun jagung, tapi kuat baca novel. Haha, boleh tahan. Abang share ye Lin.. :D

No comments:

Post a Comment