Wednesday, February 23, 2011

Dari seorang sahabat buat sahabat…

Sahabat

ingin aku singkap kembali,

kenangan lama agar bersemi,

inginku ulangi kisah manis,

agar terus bersemadi,

ingatlah aku sebagai rakanmu,

kenanganlah aku dalam doamu,

begitu indahnya kisah dahulu,

engkau sebagai temanku,

apabila engkau terjaga,

satukanlah harapanku denganmu,

kerana ianya bakal berpadu,

mimpi sepenuhnya setia,

dayakanlah impian doamu,

sesungguhnya aku masih mengingatimu,

sebagai kawan, rakan dan teman,

semoga kita diberkati Allah,

kudoakan kepadamu agar bahagia,

didunia dan akhirat…

lirik lagu amar – sahabat

buatmu sahabat sejati… dunia dan akhirat… terima kasih walau hadirmu cuma seketika… mewarnai hidup dan mengajarku erti ketabahan… kala dirimu hadir tanpa dipinta… pergimu tanpa dipaksa.. karenahmu sukar diduga, mengajarku erti memahami.. di waktu duka kau sudi menemani.. sahabatku dunia dan akhirat, izinkanku menyemat namamu dalam doa kudus ku.. setulus kasih Ilahi… kerana engkau seorang sahabat sejati…

4 comments:

  1. Sahabat tu amat payah untuk dicari. So, hargailah sahabat yang hadir di dalam hidup.. Ikatan ukhwah kerana Allah pasti mendapat redha-Nya..InsyaAllah.. ^_^

    ReplyDelete
  2. oooh dhon,...terharunye.... entry ni misti khas tuk aku kn...

    Ku biar kalam berbicara,
    menghurai maksudnya dijiwa,
    aku terus ku mengerti segala yang terjadi sudah suratan Illahi...

    =D

    ReplyDelete
  3. ckin kembaq,
    betul tu, Selemah-lemah manusia ialah orang yang tidak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yang telah dicari – Saidina Ali -

    ReplyDelete
  4. haffzone,
    hehe... klu ko terase ye la tu...

    yg tu mcm lirik lagu je.. lagu ape eh? huhu...

    ReplyDelete