Saturday, June 11, 2011

Amar - Amani

 

Kawan2… tunggu habis buffering lagu ni dulu, baru layan~ lirik ada kat bawah. Puas cari macam mana lah nak masukkan mp3 player ni, akhirnya baru jumpe..huhu.. Thank you ‘atuk’ (google)..

 

Amani

tangisan sanubari telah terhenti

kala suram suria  memancar sinarnya

pertemuan seindah bayangan firdausi

menjadi zikir kasih yang suci

lukisan dua jiwa menjadi satu

terkenang detik bertemunya kau dan aku

santun berhikmah mengingatkan diri

hidup dan mati hanya untuk Ilahi

mengenggam janji cinta ini bertemu kasih

tanpa jasad bicara tanpa suara

hanya tulisan bahasa indah

mengeratkan antara kita

hinggalah ke akhirnya

kau kusanjung kerna pengorbanan

bagai puteri di kayangan

tika ku lesu hadapi hidup

kau hembuskan nafas semangat

penawar hati…

lirik amar – amani

Sememangnya indah apabila menjejak kaki ke gerbang pernikahan. Tak pastilah, tapi ramai yang cakap macam tu. Kita akan di ikat dengan ikatan pernikahan yang akan tersimpul sehingga ke pintu syurga. Isteri solehah adalah bidadari syurga yang diturunkan ke dunia bagi membantu perjuangan suaminya dalam mendirikan sebuah mahligai yang di redhai Allah. ceh, macam saya nak kawin jer. Pada mereka yang tidak pernah dengar lagu ni, boleh cari kat 4shared.

Hayati dan dalamilah lagu ni… (~^,)v