Thursday, November 1, 2012

To blogger islamik

 



Untuk semua blogger Islamik, bolehlah dapatkan sedikit input agar entry yang diberikan/dikeluarkan/dipostkan baru kaw, padat, dan bermanfaat! haha. Jom join.

p/s: nota kaki

LATARBELAKANG

Penerbitan buku berkembang dengan pesat setanding dengan permintaan yang semakin rancak daripada pembaca di setiap lapisan umur. Suasana ini menunjukkan bahawa bidang penulisan bukan sahaja boleh menjana pendapatan dengan potensi pasaran yang luas malah menjadi medan dakwah yang amat berpengaruh dalam membentuk masyarakat. Namun, semua ini memerlukan pengetahuan, kemahiran dan teknik yang berkesan.

Justeru, menyedari kepentingan ilmu untuk berdakwah melalui medan penulisan ini, Pusat Islam telah mengambil inisiatif untuk melaksanakan Kursus Penulisan Islami ini bagi memenuhi tuntutan dakwah dan semestinya memberi kebajikan dan impak yang besar kepada para peserta terutamanya para staf akademik, kakitangan pentadbiran universiti dan para pelajar dan masyarakat sekeliling.

Kursus ini bertujuan menyediakan satu pakej lengkap untuk menjadi seorang penulis buku Islami yang berjaya. Selain itu, kelainan bengkel ini ialah peserta dapat berkongsi pengalaman, pengajaran dan panduan daripada penulis yang telah menjiwai bidang penulisan dan berjaya melakar nama di persadanya

OBJEKTIF

1. Mengetengahkan halatuju dan fikrah dakwah dalam jiwa seorang penulis.

2. Mengetengahkan kaedah penulisan buku yang menarik dan berkualiti.

3. Mengetengahkan pola minda pembaca mengikut kehendak pasaran semasa.

4. Memberi panduan secara amali penulisan ilmiah dan perkongsian pengalaman.

PENCERAMAH JEMPUTAN KHAS:

Ustaz Pahrol Mohd Juoi

Ustaz Hasrizal Abdul Jamil (saifulislam)

YURAN

RM 10.00 SAHAJA! (MAKAN, SIJIL DAN DAN BAHAN MODUL) - duit pendaftaran mestilah diberikan bersama borang pendaftaran. Sekiranya pendaftaran penuh, tiada pendaftaran terbuka pada hari berlangsungnya program.

TERHAD KEPADA 150 ORANG!

SIAPA CEPAT, DIA DAPAT!

No comments:

Post a Comment