Thursday, May 30, 2013

Penat..

Sahabat-sahabat,
Aku penat,
Tersangat penat,
Dan aku tahu kau juga penat.

 

Tapi sahabat-sahabat,
Penatku kian tenat,
Dan ianya semakin melarat,
Membuatkan aku tidak larat.

 

Sahabat-sahabat,
Dulu kau kata kau akan beri ku kata-kata semangat,
Dulu kau kata kau akan ambil berat,
Sebaliknya kau biarkan aku terkulat-kulat,
Mana janjimu yang padat dan hebat ?

.

 

Sahabat-sahabat,
Aku penat,
Tersangat penat,
Jangan sampai suatu saat,
Pegangan kita sudah tidak erat,
Dan hanya menunggu untuk retak.

 

Sahabat-sahabat,
Tariklah aku kuat-kuat,
Agar aku kembali bersemangat,
Untuk bersama kalian, para pejuang para du’at.

 

Dengan petunjuk dari Allah yang Maha Hebat dan Maha Kuat,
Bersama kita melangkah mencerahkan ummat !


p/s: Aku punya impian.

Dimana, di dalam syurga Allah kelak, kita berkumpul bersama-sama di dalam satu bulatan. Sama seperti waktu di dunia dahulu. Kita berkongsi cerita suka dan duka sewaktu melalui tamrin. Bercerita tentang azab seksa mati, dan bagaimana luasnya rahmat Allah. 

Indah bukan ?

 

No comments:

Post a Comment