Sunday, August 7, 2011

Star Five - Satu Cinta ♫ ♥ ♫

Alhamdulillah, seminggu sudah berlalu Ramadhan. Madrasah tarbiah yang baik bagi mendidik hawa nafsu kita. Adakah Ramadhan kali ini yang terbaik?

ha ha. Apa-apa pun kalau boleh jangan kita jadi hamba pada Ramadhan, tapi jadilah hamba pada Allah. Maksudnya, janganlah dibulan puasa ini baru kita nak meningkatkan amal ibadat kita and then bila berakhirnya Ramadhan, datang balik setan kita. Huh, bahaya tu.

Jadikan ibadat kita semata-mata kerana Allah. Dan kekalkan momentum ibadat kita pada bulan lain juga. Cuba ye, saya kata ni pun untuk diri ini juga. heh~

Kekalkan prestasi tingkatkan potensi. Itu nasihat saya.

Jadi sebenarnya kali ini saya postkan sebuah lagu dari kumpulan star five. Sungguh saya tak pernah dengar pun nama kumpulan ini. Dan salah satu lagunya cukup sayu dan menginsafkan. Jika dihayati bait-bait lirik dalam lagu ini, nescaya dapat membuatkan hati yang sekuat titanium or diamond cair.

Satu Cinta. Tu diaa.. Satu cinta, sejak kita dilahirkan ke atas muka bumi ini, kita telah dilahirkan dengan rasa cinta Allah pada kita. Tanpa cinta Allah, maka kita tiada apa-apa. Hayatilah liriknya dibawah ni. tok sah godek2 google tu. Kaya die nanti. ha ha. (ړײ)  

 

Ku memohon dalam sujudku pada-Mu

Ampunkanlah s’gala dosa dalam diri

Ku percaya Engkau bisa meneguhkan

Pendirianku… Keimananku…

Ku memohon dalam sujudku pada-Mu

Ampunkanlah s’gala dosa dalam diri

Ku percaya Engkau bisa meneguhkan

Pendirianku… Keimananku…

Engkau satu cinta

Yang s’lamanya aku cari

Tiada waktu ku tinggalkan

Demi cintaku kepada-Mu

Walau seribu rintangan

Kan menghadang salam diri

Ku teguhkan hati ini

Hanya pada-Mu

Ku pasrahkan…

Oh Tuhan… s’lamatkanlah hamba ini

Dari segala fatamorgana dunia

Oh Tuhan… jauhkanlah hamba ini

Dari hidup yang sia-sia