Thursday, October 13, 2011

………. (≧◡≦)

Sahabat

 1016975_f496

Masa itu ingat lagi dimana waktu kecik2, kita selalu main guli, gasing, daun terup, kejar duduk, polis entri, baling-baling selipa (mujur tak termakan selipa), main gebok, main tembak-tembak, yoyo, layang-layang, main tikam, uish… bahaye ni cite sume. haha.

Dan apabila kita bermain-main dan bermain sampailah waktu dah nak maghrib, kita balik rumah masing-masing. Dan kejadian sama berlaku juga seperti hari yang semalam.

Kita terus bermain tanpa rasa serba salah dan tanpa memikirkan hal-hal yang lain. Indahnyalah hidup time tu. Kecik lagi kan~

Masa pun beredar, awan mendung cerah silih berganti, dan matahari turun naik pada paksi dan orbitnya jika dicepatkan masa dan difokuskan pada subjek (matahari) itu. Segala-galanya cepat betul berlalu. Wau, tak sangka kita dah besar.

Dulu kecik-kecik, cita-cita semua orang hampir sama. Aku pun tak faham. Doktor, bomba, polis, jurutera, askar, kerani (eh, ade ke?) dan yang paling famous sekali adalah PILOT! well, aku pun salah seorang yang bercita-cita nak jadi pilot dan cita-cita itu bertahan selama hampir lima tahun (sampai darjah lima kalau tak silap).

Dan sekarang, aku tak tau aku nak jadi apa sekarang. Tapi yang pasti aku nak jadi seorang hamba yang taat kepada Tuhan, seorang anak yang berbakti pada kedua ibu bapa, seorang abang yang penyayang kepada adik-adiknya, seorang sahabat yang setia pada temannya, dan yang paling penting seorang suami yang akan membimbing isterinya ke syurga~ (◡‿◡✿) ❤●•٠·˙

Aku pasti dan percaya engkau diluar sana tentu akan berbahagia bersama-sama orang yang dikasihi. Doa dan harapan aku, semoga Allah menemukan kita suatu hari nanti. Tak didunia pun, akhirat ada kan. ◕‿◕

Farewell~