Thursday, August 15, 2013

Buta..

Cinta itu buta

 

 

Kolah cinta kian bertakung
Dalam sumur kedalaman bening pagi

 

 

Memang

cinta itu buta

Aku tidak bisa melihat

Mana satu permata, mana kaca

Dalam kelam, aku meraba-raba

tanpa menyedari di hujung sana

ada setitik cahaya.

 

Tatkala cinta itu hadir,

Datang menyerbu; aku diam, terpaku

Kerna sering terbiasanya kecewa dalam mencintai

Apakah rasa ini cinta ?

Bisakah rasa ini di gelar rindu ?

Dan aku terus diam membatu.

Mencari jawapan terbaik dalam erti

makna cinta buat kita.

 

Dan memang cinta itu ternyata buta

Bunga teratai lebih indah dari pohon lotus

Cintaku,

dibutakan dengan nafsu

Merah lebih lembut dari biru

Semerah cintanya yang membakar diriku !

Perlahan menutup mata cinta.

 

Tuhanku,

Pemilik teratas segala cinta,

Yang memegang cinta para hambaMu

butakan mata aku..

Dalam memilih cinta

Satukan cintaku dengan orang yang mencintaiMu

Biar rasa ini membelenggu

 

.


P/s: Pandangi ufuk cakerawala, lautan setia memuji tuhan, langit terlihat indah dengan gubahan awan. Biji tasbih terus berputar, mendalami hakikat cinta terhadapMu.

 

No comments:

Post a Comment